Illegale bezigheden en goede verhalen! ;) - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nathalie - WaarBenJij.nu Illegale bezigheden en goede verhalen! ;) - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nathalie - WaarBenJij.nu

Illegale bezigheden en goede verhalen! ;)

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

19 December 2013 | Australië, Hervey Bay

Hello!!

Weer eens een update from down under! :)
Tijdens de week in de outback was ik alvast naar hostels aan het kijken voor het weekend in Sydney, waar ik dan Lianne weer zou zien. Ontdekte echter dat er een groot festival (Stereo Sonic) was waardoor het boeken van een hostel erg lastig werd. Het enige hostel wat ik op een gegeven moment nog kon boeken was in Bondi Beach. Toen gaf de eigenaresse van Outbackpackers aan, aah nee joh das veel te ver weg, ik kijk wel ff voor je.Tot ze op donderdag met het verhaal kwam dat alle hostels compleet vol zaten. SHIT! En nu? Besloten om het er zaterdag maar op te wagen en hostels langs te gaan om te kijken of ze nog een bed over hadden. Na 8 hostels was ik er klaar mee en had ik de keuze: Of een hotel boeken voor meer dan 300 dollar (daar gaat mijn backpackersbudget), op straat slapen voor een nachtje (niet echt fijn voor een meisje alleen, of illegaal doen en bij Lianne het hostel in sneaken. Uiteindelijk gekozen voor deze optie en werkelijk waar.. De mensen in het hostel hebben geen idee wie er in en uit loopt en wie waar slaapt. Maar toch vond ik het eng om met m'n backpack en al naar binnen te lopen. Dus heeft Lianne m'n tas maar naar boven gebracht. Tsja, je moet wat voor elkaar over hebben.. De 1 vangt kakkerlakken en de andere sneakt tassen naar boven! ;)
Lianne sliep op een kamer met 5 Australische meiden die naar Sydney waren gekomen voor het festival. De hele dag door liepen er mensen in en uit dronken, niet echt fijn voor Li. Samen hebben 's nachts maar op een bed geslapen en de volgende dag kon ik dan toch een hostel vinden. Pfff. Ook doen we illegaal flesjes bijvullen bij de subway, die lui hebben toch niks door! Scheelt weer een dikke 4 dollar! ;)
Zondags zijn we naar de Opera House gegaan. Hier was ik nog niet bij daglicht geweest. Erg veel lol gehad op een bankje met mooi uitzicht.
Omdat er momenteel geen werk is op de farms had Lianne besloten om eerst te gaan reizen en dan te werken, dat betekent dus dat we samen de oostkust kunnen doen! Daarna zijn we dan ook bij Oz Experience binnen gelopen (organisatie van de buspas die we hebben voor de oostkust) en werd ons helaas iets heel anders verteld dat dat Xtreme Gap ons in NL had verteld. Een aantal dingen zoals de skydive en overnachtingen bleken niet meer inclusief te zijn. Xtreme gap verkoopt dus oude informatie voor een nieuwe prijs. Ik kreeg dus helaas niet wat ik dacht geboekt te hebben.
Ben dus ook erg teleurgesteld in Xtreme Gap en raad mensen aan om bij een andere organisatie te boeken, of nog beter direct bij de bron in het land zelf!!
Maar we laten onze dag hierdoor niet verpesten en hebben een bus geregeld die ons volgende dag naar Port Macquarie (kan ik niet uitspreken volgens Lianne) bracht. En daar is mijn oostkust avontuur begonnen! Ik verbleef in een hostel 'Port Macquarie backpackers', een leuk huisje met een aardige eigenaar. Hij heeft veel verteld over de geschiedenis van het huis en van het dorpje zelf. Erg leuk! De volgende dag hebben we een mooi kerkje bekeken met een fantastisch uitzicht over het stadje. Een mooie strandwandeling gemaakt en als laatste naar een Koala hospital geweest waar ze gewonde koala's opvangen na een aanrijding of bosbranden. Erg bijzonder hoe ze het daar doen!Om een beetje om het budget te denken hebben we boodschappen gedaan en gekookt.

Woensdag zijn we met de bus naar Coffs Harbour gegaan, waar we de volgende dag de stad zijn ingegaan. In Coffs Harbour is een clog barn (klompen schuur) waar we lopend naar toe zouden. Totaal verdwaald na ongeveer driekwartier, stopten er twee hele lieve oude dames. Oh zeggen ze: "You guys look lost, hop in we'll take you there!"  Super lief! We liepen ook totaal de verkeerde kant op. Beide dames duizend maal bedankt en daar was ie dan hoor! De Clog Barn. Ons stukje Nederland op 5 december. Je kon door de schuur lopen naar een soort miniatuur NL met belangrijke plaatsen, gebouwen e.d. Daarna zijn we in de hemel beland, want in Oma's Koffiehuis konden we frikandellen, kroketten en poffertjes krijgen. Ook taai taai poppen gekocht, want ja het is tenslotte Sinterklaas. Vervolgens nog voor 15 dollar aan drop gekocht, zodat we even vooruit konden! ;)
Lianne raakte in gesprek met de eigenaar, een Nederlandse man van 79. Die op zijn 18e naar Australië was vertrokken voor werk. Een australische vrouw ontmoet en nooit meer weggegaan. Hij vertelde ons dat hij na zijn pensioen de clog barn en de bijbehorende camping met zwembad in een klompen vorm had gebouwd. Helaas erg triest dat zijn vrouw in een bejaardentehuis zit met Alzheimer. Tot zijn grote spijt herkent zijn vrouw hem niet meer...Dit soort verhalen grijpen mij altijd wel aan. De lieve man vroeg of we tijd hadden, want dan wilde hij ons Coffs Harbour laten zien. Helaas hadden we dat niet want we moesten aan het eind van de middag de bus pakken naar Byron Bay.

De eerste dag in Byron Bay dacht ik echt, wauw waar ben ik nu beland. Het hostel was de Arts factory, waar allemaal hippies rondliepen en de hele dag door stoned waren. Hier hebben we twee nachten gezeten en thank god daarna naar een ander hostel gegaan: Byron Beach Resort, een seconde van het strand: GENIETEN! Ook lekker wezen stappen en de eerste ervaring met GOON gehad. Sommige mensen zullen wel weten wat het is! ;)
En daar was onze mate Alex uit Engeland ook weeeer! Hij was naar Byron Bay gefietst, wat een prestatie he! Twee dagen gezellig met Alex en Lianne kunnen doorbrengen! Heb echt genoten van Byron Bay!

De volgende stop was Brisbane en zaten we in het YHA hostel. Een goed hostel met grote keuken (aangezien we nu steeds zelf koken) en chille loungeroom waar ze elke avond movienight hebben. We hadden een 6 bed dorm, met een dame van 86 jaar op de kamer. Een vreemd dametje die de hele dag niks anders deed dan op bed liggen met de airco vol aan of rondscharrelen in keuken op zoek naar gratis eten. Ze gaf aan elke ochtend om 05.00uur te douchen want dan was het niet zo druk. Ik was regelmatig wakker rond die tijd en dan lag ze nog lekker te snurken. Het rook dan in de kamer ook niet zo fris door het gebrek aan douchen van madam. Als ze dan eens flink uit haar bol ging, dan liep ze wel naar de bieb en kwam terug met een stapel boeken. Ik begreep niet helemaal haar doel hier in Australië. Ze komt uit Jersey (eiland) en komt hier om te overwinteren. Maar met de airco vol aan was het in de kamer kouder dan in Jersey (of in dan Nederland). Ik heb zelfs in mijn vest geslapen omdat zij 's nachts dan weer aan het rondscharrelen was en de airco weer aan deed... Bijzonder geval.

In Brisbane hebben we verder een stadswandeling gemaakt van 4 uur! Door de stad, met de ferry en naar het kunstmatige strand in South Bank Maaaaar we eindigden in Chinatown (de chinezen nemen de wereld over) waar ik sushi kon halen!!!! Hihi! Verder hebben we op een regenachtige dag met Alex in de pub gezeten die inmiddels ook weer in Brisbane was. En movienight gehouden met een goede film; The Shawshank Redemption.
Brisbane is leuk, maar merk toch dat ik meer hou van de kleinere plaatsjes aan het strand. De grote steden zoals Sydney en Brisbane zijn leuk voor een paar dagen, maar zou er niet kunnen wonen.

Na vier nachten gingen we dan ook door naar Rainbow Beach in en verbleven in Pippies Beach House. Veel lol gehad met twee Engelse meiden en een Engels stel. Er zaten namelijk enorm veel Duitsers in het hostel en gingen 's avonds asociaal films in het Duits kijken, i.p.v. in het Engels. Erg egoistisch, want zo kon dan niemand meekijken. Voor de grap hebben we dan ook de afstandsbediening de volgende dag verstopt zodat ze in de avond geen film op konden zetten. Een grappig gezicht toen twee duitse meiden aan het zoeken waren om die afstandsbediening. Vervolgens zijn we een film (in het Engels) gaan kijken. Alsof het karma was, waren Li en ik de volgende dag onze sleutel kwijt. Terwijl ik zeker wist dat ik het naast de bank boven op het keukenblad had gelegd waar Lianne zat. Na de film nog gezocht, nergens te vinden. 's Morgens aan iedereen gevraagd en inderdaad een Duits meisje had hem, omdat zij haar sleutel was kwijtgeraakt. Ja, dan pak je zomaar de sleutel van iemand anders... Karma is a bitch.
Rainbow beach was een fijn plaatsje met een mooi strand. (Vies hard verbrand op mijn buik terwijl ik met mijn handen op mijn buik in slaap gevallen was. Je kunt dus enigzins een beeld vormen hoe het er nu uit ziet! Hahaha!)

Ik zit momenteel te typen vanuit Hervey Bay, waar we vanavond in de nachtbus naar Airlie Beach gaan. Een paar mooie dagen hier gehad in het Colonial Village YHA (hostel) waar we een soort eigen huisje hadden. Lianne noemt het net landal greenparks en daar is het inderdaad mee te vergelijken. Gister naar Fraser Island gegaan in een 4WD tourbus een dagtour over het eiland gemaakt. Ook hebben we Fraser Island nog vanuit de lucht bekeken in een klein sport vliegtuigje! Foto's staan op Facebook!

Hoe gaat het in Nederland? Staan de kerstbomen al??!

Ik ga nog even genieten bij het zwembad!!  ;) 


Liefs! ♥♥

  • 19 December 2013 - 10:34

    Kirsten:

    Wauw meis wateen belevenissen allemaal, zo leuk om te lezen!!! Ook heerlijk om te lezen dat je een maatje hebt en samen zoveel lol hebt!!!!
    Hier staan idd alweer kerstbomen en overal weer lichtjes in de tuinen, erg gezellig maar ja wij zitten liever bij jou in de zon!!!!! Heerlijk wat een weer daar!! En wat zal je prachtige handjes op je buik hebben staan hahHaha geweldig muts!!! Maar dat heeft niemand hahaha!!!

    Hier verder alles goed, Fleur is aan het afstrepen tot je terugkomst, vond dat we daar nu wel mee konden beginnen omdat het nuniet zolang meer duurt!!
    Waar vier jij kerst en oud en nieuw???

    Het is trouwens een gekkenhuis in lwd vanwege serieus request!! Erg gezellig! !!! We gaan dit weekend even geld brengen met fleur dat wil ze natuurlijk heel graag doen, altijd anderen helpen he!! Komt dat je bekend voor???
    Nou meis lekker genieten en tot snel!!!

    Veel liefs en knuffels van ons alle vier ♡♥♡♥♡♥♡♥ xxxxxxxx

  • 19 December 2013 - 17:20

    Aleida:

    Hey Nath. wat een blog zeg, ik wist niet dat wij jou zo hadden opgevoed met al die illegale praktijken van jou whahahaha. Maar gelijk heb je hoor meid, als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks ;).
    We hebben gelukkig regelmatig contact zodat het gemis beperkt blijft, wat hebben wij dan een geluk met deze digitale wereld, ging vroeger wel heeeeel anders. Ook al is het lekker rustig zonder jou ;) zijn wij ook maar vast begonnen met aftellen, je hebt inmiddels de langste tijd achter de rug maar gaat
    in de komende weken nog heel veel leuke dingen doen. Blijf er vooral van genieten en veel foto's maken, je doet het tenslotte maar 1 X (of niet). Lieverd wij genieten van je blogs en foto's op Facebook
    hou je vooral niet in en blijf ze posten....
    Dag Nathalie tot de volgende X maar weer XXXXXXXXXXXX

  • 19 December 2013 - 17:26

    Aleida:

    Leuk die digitale wereld maar dan moet je er wel goed mee omgaan natuurlijk....
    Wilde nog dikke knuffels en liefs van ons zeggen maar hij was al weggggg

  • 19 December 2013 - 19:24

    Hub En Annelies:

    Hi Nath, oh kind na weer van jouw super blog te hebben genoten en gelachen moet ik toch zeggen dat ik HELEMAAL NIET jaloers op je ben hoor (hahahaha, wel dus). Leuk dat je met Li (doet me zo aan een chineesje denken) op stap kunt gaan en niet alleen moet reizen. Moet je me toch eens uitleggen wat Goon betekent.
    Ik heb nu vakantie, leuk hoor als je weet dat gisteravond keelpijn begon, nu beetje hees, maar ja komen we ook wel door heen. Als alles goed is gaan we dinsdag naar je ouwelui en broertje met aanhangsel, Kerst vieren. Wel jammer dat je er niet bij bent, maar goed dat doen we nog wel eens over hoor. Genietuhhh daar en blijf vooral van die smakelijke blogs schrijven. We kijken al weer uit naar je volgende. Groetjes aan Li en dikke knuffel. XXXX

  • 22 December 2013 - 19:41

    Esther:

    Heey meis,

    Zo, nu alle alcohol (jaja, je nicht aan de drank) van de kerstborrels weer uit mijn bloed is heb ik nu even de tijd op je blog te lezen en te reageren. Heerlijk om te lezen wat je allemaal beleefd en mee maakt daar, geniet ervan !!!

    Ik heb nu vakantie, hij is dan wel niet zo spectaculair als die van jou maar ik vermaak me wel. De kerstboom staat ondertussen, hij is wat groter dan normaal dus moest nog nieuwe ballen aanschaffen ook.

    Geniet nog even van je avontuur down under want voor je het weet sta je weer met je voetjes op Nederlandse bodem.

    Dikke tuut


  • 23 December 2013 - 00:53

    Nathalie:

    Bedankt allemaal voor jullie leuke en lieve reacties!

    Lekker genieten van de vakantie en kerstdagen!

    Liefs van mij! Xx

  • 26 December 2013 - 17:49

    Sierk En Tineke:

    Hey Nathalie,

    Wat weer een mooi verhaal en wat neem je een ervaringen straks mee naar Nederland.
    Sierk en ik wensen je een prettige jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2014.

  • 31 December 2013 - 22:07

    Nina:

    Ha die Nathalie!! Dacht telkens bij een nieuw facebook berichtje" moet de blog even bekijken'! En nu zit ik op nieuwjaarsavond je blog te lezen! Bij jullie is het al 2014 dus bij deze veel geluk en gezondheid in 2014!! Vind het nog steeds super dat je de wereld aan het ontdekken bent! Geniet er nog van!! Groeten Nina

  • 04 Januari 2014 - 21:47

    Nynke:

    Hoi Nathalie, wat leuk al die verhalen een echte belevenis. Wat gaat de tijd toch snel, zo geef je het afscheidsfeestje en nu zijn we alweer januari! Geniet er nog maar even lekker van voor je het weet zit je hier weer in het koude en natte Hollandse weer! Groetjes Nynke

  • 05 Januari 2014 - 20:36

    Bertje Visser:

    Hoi Natha, super al die verhalen en belevenissen, ik heb er spijt van dat ik op jongere leeftijd niet zoiets heb ondernomen. Dit kunnen ze nooit van je afnemen en is een hele verrijking in je leven.
    Sint en kerst gevierd en nieuwsjaardag nog bij paps en mams en broertje en Kelly ontmoet.
    Verder alles goed met de familie, wens je nog een leuke en mooie tijd toe en een behouden thuiskomst.

    Groet uit het koude kikkerlandje,
    uncle bert and auntje anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Nathalie

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 20977

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 12 Februari 2018

Azië

08 September 2017 - 11 September 2017

Dublin

29 Juni 2017 - 05 Juli 2017

Maleisië

22 April 2017 - 08 Mei 2017

Thailand family trip

28 Februari 2017 - 01 April 2017

Nieuw-Zeeland

06 Januari 2017 - 09 Januari 2017

Londen

07 December 2016 - 15 December 2016

Bonaire

28 November 2016 - 03 December 2016

Zuid-Afrika met buuf!

24 September 2015 - 02 Oktober 2015

Duikvakantie Bonaire

30 Augustus 2015 - 06 September 2015

Argentinië

21 November 2013 - 14 Januari 2014

Australië

05 November 2013 - 20 November 2013

Laos

05 Oktober 2013 - 05 November 2013

Thailand

10 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

Amazing USA

Landen bezocht: