Bucketlist! - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Nathalie - WaarBenJij.nu Bucketlist! - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Nathalie - WaarBenJij.nu

Bucketlist!

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 Januari 2014 | Australië, Mission Beach

Hello!

Weer eventjes een up date sinds de laatste blog in Hervey Bay!

Helaas Hervey bay 's avonds laat verlaten om in de nachtbus naar Airlie Beach te gaan. Een lange reis, nog steeds maar een ieniemini klein stukje verder op de kaart. Wat een land!
Jammer genoeg konden we pas om 13.00uur inchecken bij het hostel waardoor we nog 4 uurtjes iets moesten verzinnen.
Gelukkig is er een mooie lagoon in Airlie Beach waar we meerdere keren heerlijk hebben gelegen en gezwommen.
Bij het hostel zat een restaurant waar je als gast 50% korting kreeg en waar we voor $6,50 een heerlijk hoofdgerecht + drankje konden krijgen. Top voor het backpackers budget!

Zaterdag 21 december zijn we op een catamaran gestapt en de Whitsundays overgezeild. Het prachtige White Haven beach bewonderd en gesnorkeld op verschillende plekjes. Doordat het stingerseason is (dodelijke box jellyfish kunnen je prikken) moet je een wetsuit aan voordat je kunt zwemmen en snorkelen. Een super mooie dag gehad en erg veel mazzel gehad met het weer!

Zondag zijn we door gegaan naar Townsville waar we 2 weekjes verblijven.
Een mooie reis van ongeveer 5 uur met verschillende landschappen; bergen, weilanden met veel vee, afgelegen boerderijen en dorpjes. Australië is zo bijzonder, het heeft zoveel in één en dan heb ik alleen nog maar de oostkust en een stuk van de outback van new south wales gezien. Ik ben hier nog lang niet klaar!

Inmiddels zijn we bijna 2 weken verder en zitten de weken in Townsville er alweer bijna op. We hebben een schattig klein kamertje voor ons tweeën en de mensen hier in het hostel zijn zeer bijzonder, maar erg aardig.

Ik heb via Adrenalin Dive een live aboard gedaan en heb bijna vier dagen lang op de boot op het great barrier reef gelegen en gedoken. 10 prachtige duiken gemaakt en veel gezien.
Ook ik heb eindelijk mijn 100ste duik gemaakt en dit was een hele bijzondere op het SS Yongala Wreck. Waar iets meer dan 100jaar geleden 122 mensen met het wrak mee naar beneden zijn gegaan. Erg triest dat soort verhalen..Het wrak is echter mooi in tact gebleven en er mag dan ook niet IN gedoken worden.
Het wrak is begroeid met mooi koraal waarvan een gedeelte een paar jaar geleden was weggevaagd door cycloon Yasi, maar inmiddels voor een groot deel weer is terug gegroeid.
Ook is het wrak voor het grote leven een poets station. Grote marble rays, Adelaarsroggen, schildpadden en ander groot leven komen hier om zich te laten poetsen. Ik heb de mazzel gehad dat ik bovenstaande dieren allemaal gezien heb!
Tijdens de duiken ook veel op zoek geweest naar klein leven zoals naaktslakjes en proberen zeepaardjes te vinden. Veel slakjes gevonden in allerlei kleuren, helaas het zeepaardje niet. Kunnen niet altijd mazzel hebben natuurlijk.

Kerst was erg vreemd voor mij dit jaar. Lianne en ik hadden het plan om eerste kerstdag uiteten te gaan en 2e kerstdag zelf te koken. Dus daar stonden we dan in het centrum van Townsville in onze jurkjes helemaal klaar voor een Fancy dinner. Ja niet dus. ALLE restaurants gewoon dicht.. we grapten nog van anders doen we een voorgerecht bij de Mac en hoofd bij de Subway, maar zelfs deze waren beide dicht!
Zeer teleurgesteld zouden we bijna weer gaan teruglopen om crackers met pindakaas te gaan eten toen 2 jongens ons vroegen wat we aan het doen waren. Ze moesten lachen toen we vertelden dat we op zoek waren naar een restaurant op eerste kerstdag.
Zij hadden een privefeest met vrienden die een Thais restaurant hebben (we stonden voor het restaurant) maar waren even naar buiten gegaan voor een sigaretje. We raakten aan de praat tot 1 van de (Thaise) eigenaresses naar buiten kwam en ons met de jongens zag staan. Even gepraat en toen nodigde zij ons uit om binnen wat te komen eten en drinken. Lianne en ik wisten niet zo goed wat we moesten doen, maar het aanbod toch maar aangenomen. Binnen waren alle familieleden (slik, toen miste ik de mijne ook best wel) klaar met eten en we voelden ons best wel opgelaten.
Dat vond de Thaise eigenaresse helemaal niet nodig en pakte borden en bestek voor ons. Ook kregen we zo een biertje voor onze neus. Ja mensen, ik drink nu bier.. kon het niet over m'n hart verkrijgen om het af te slaan. Li hielp me af en toe met een slokje ;)
Later kregen we nog cider en cocktails en die lieve mensen wilden er he-le-maal niks voor hebben toen we vlak voor middernacht weer naar het hostel zouden.
Omdat we dit wel super lief vonden maar echt te gek hebben we afgesproken om de week erna daar uiteten te gaan. Dit hebben we dan ook gedaan en weer heerlijk gegeten!

Oud en nieuw was ook maf dit jaar. Om 23:55uur stonden we met een leuk groepje mensen van het hostel op het strand om het vuurwerk te kunnen zien. Dit duurde wel geteld 5min en was het enige vuurwerk wat we hebben gezien, het is namelijk niet toegestaan om zelf vuurwerk af te steken.
Gelukkig had Luc een super leuke box gekregen met sterretjes vanuit NL dus hebben we hier nog wat lol mee gehad.

Op een van de laatste dagen ik Townsville zijn we een nachtje naar Magnetic Island gegaan, prachtig!

Op dit moment ben ik deze blog aan het typen bij een fijn hostel in Mission Beach. Onze laatste stop voor Cairns en voordat ik weer naar huis vlieg. Ik was van plan om mn blog in de hangmat te typen, maar ook hier regent het wel eens. Maar niet klagen, vanochtend een van de meest fantastische dingen in mijn leven gedaan; skidiven.. foto's staan op facebook!

Wel mooi tijd om nog eens goed na te denken over deze reis..

Waar ik op dag 1 begon, alleen gelaten in eco huis waar ik de weg niet wist en het liefst direct weer terug naar huis willen. Tot de conclusie komen dat je geen handdoek bij je hebt, als je na je lange reis lekker wil douchen. Inmiddels heb ik het toiletpapier ingeruild en ben ik trotse eigenaresse van twee prachtige handdoeken!

Nee alle gekheid op een stokje. Deze reis heeft me geleerd om alleen te kunnen zijn. En heeft me een paar prachtige plekjes in de wereld laten zien, de cultuur gesnoven en lokale bevolking ontmoet.
Na twee maanden Azië was het heerlijk terug komen in de Westerse wereld en wat ben ik verliefd geworden op Australië! Behalve de muggen die weer verschijnen nu we weer in de tropen zijn (ik had toch echt afscheid genomen van jullie in Thailand!!!!!)

Maar pfoe jongens.. lastige keuze wat ik weer wil gaan doen als ik thuis ben. Wil ik ander werk zoeken, misschien nog een master doen of specialisatie of wil ik in het buitenland gaan werken en wonen? Nog geniale suggesties iemand?

Ik ga eerst nog even genieten van mijn laatste weekje, genieten jullie nog ff van het weer tot dat het winter weer echt los barst! ;)

Tot veel te snel ;)

♥♥♥♥♥♥

• 09 Januari 2014 - 15:36

Lotte:

Wauw wat een prachtige belevenissen.
    Echt top!

Ennehhh.. Misschien dan toch verloskunde? ;)

Liefs, Lotte

• 09 Januari 2014 - 17:07

Iza:

Oh, how nice are your stories....
    But is even nicer to see you back here! :P
    Kisses!

• 09 Januari 2014 - 17:34

Esther:

Wat heb je weer een prachtig verhaal !!! Is dit nu ook de laatste van je reis ?? Echt meis, ik heb genoten van je verhalen. Ik kon er om lachen en had soms zelfs een brok in mijn keel..... Dus dat zal ik stiekem toch wel een beetje missen maar vind het toch ook wel weer een prettig idee dat je over ongeveer een week terug bent.

Wat je straks moet gaan doen als je terug bent, geen idee.
    Eerst maar even je lekker laten vertroetelen door pap & mam en afspreken met iedereen die je gemist hebt.

Geniet nog maar effe van je laatste dagen daar en ik zie/ spreek je als je weer in NEDERLAND bent.

Dikke tuut

• 11 Januari 2014 - 10:20

Auke En Aleida:

Lief kadootje van ons,

• 11 Januari 2014 - 10:21

Auke En Aleida:

Lief kadootje van ons, <3

We genieten bijna dagelijks van de contacten die we hebben via whatsapp, skype, viber, noem maar op. Dat maakt het gemis wel een beetje dragelijker.

Het aftellen is voor jou en ons begonnen meissie, je laatste relaxdagen in Cairns en maandag 13 januari vlieg je met een binnenlandse vlucht naar Sydney om de volgende dag richting "huis" te gaan.
    Huis staat tussen aanhalingstekens want ik weet niet of het je huis zal blijven na deze geweldige ervaring die niemand je meer kan afnemen en daardoor de twijfel die het je nu brengt.....
    Wat zal ik gaan doen, verder studeren, gaan werken, verder reizen en elders in de wereld mijn toekomst opbouwen.

Het enige wat ik/wij kunnen zeggen is neem de tijd voor deze belangrijke beslissing en
    lieverd..... Ons huis zal altijd jou huis zijn whatever happens.....

Liefs

• 11 Januari 2014 - 11:04

Nathalie:

Aah snik snik snik.

Ff slikken hoor na zo'n prachtig lief berichtje mam&pap!
    Thuis zal altijd thuis blijven omdat jullie daar zijn!
    Afgelopen tijd was het 'home is where the backpack is.'
    Straks is het weer fijn om een tijd op dezelfde plek te zijn met mensen waarvan ik heel veel hou!
    We hebben in ieder geval genoeg gespreksstof volgende week en de periodes daarna.

Tot snel lieverds!!♥♥♥♥♥♥

• 12 Januari 2014 - 20:23

André:

Lieve Natalie,
    Nu is het dan zover. Je gaat weer terug naar NL, dus moet Lianne zonder jou verder. Jullie wegen scheiden (tijdelijk). Ik weet zeker dat ze je heel erg gaat missen. Ik wil je heel erg bedanken voor het gezelschap en de gezelligheid die je de afgelopen maandag Lili gegeven hebt. Zonder jou had ze het op zeker minder leuk gehad. Op dag één van haar reis vertelde ze mij al dat het reizen haar bevalt, maar dat ze dat nooit meer alleen zou doen. Dankzij jou heeft ze haar eerste drie maanden niet alleen hoeven reizen. Mij gaf dat toch een geruststellend gevoel. Ik hoop je snel live te mogen ontmoeten. Je bent van harte welkom in Wateringen. Goede reis terug en sterkte met acclimatiseren in het koude kikkerland.

Tot snel,
    André

• 12 Januari 2014 - 22:17

Franka:

Hoi Lief nichtje!!
    Wat een fantastische reis heb je gemaakt zeg!! En ik vind het ook erg bijzonder dat we een groot gedeelte in Australie dezelfde dingen hebben gezien!! Ik kan me Mission Beach ook nog goed herinneren. Heel klein maar erg mooi!! En voordat je daar aankomt die prachtige weg door een tropische omgeving...wauw!!
    Veel liefs en ik kom zeker een keer je verhalen beluisteren en de foto's bekijken!
    XXXX Franka