Echte meisjes in de jungle :) - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu Echte meisjes in de jungle :) - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu

Echte meisjes in de jungle :)

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

16 Oktober 2013 | Thailand, Umphang

Weer even een update! Ben ook erg benieuwd hoe het allemaal in Nederland gaat! Hieronder ff een verhaaltje wat we de afgelopen 4 dagen hebben meegemaakt!

Zondag 13 oktober

Daar stonden we dan om 19.30uur op zondagavond met negen meiden klaar om op avontuur naar Umphang te gaan. Op ene bord stond namelijk dat we om 19.30uur gingen vertrekken maar op het andere bord stond 21.00uur. Omdat ik niet weer in 5min alles in m'n backpack wilde vegen en aanstampen had ik alles vroeg klaar staan. Omdat we in de groep zoveel Engels praten, was ik in mn hoofd ook in het engels de spullen aan het checken; toothbrush check, bug repellent check, suncreme dubbelcheck. Grappig dat je dus zelfs in het Engels gaat denken.
We werden dus om 21.00uur opgehaald. We blijven steeds tegen elkaar zeggen (over accommodaties, vervoer en insecten) dat het niet erger kan dan dit maar elke keer wordt het weer over troffen. We werden namelijk afgezet op het busstation van Singburi in het pikke donker. Daar kregen we te horen dat de bus om 23.00uur zou komen. We werden achtergelaten en daar stonden we dan met 9 meiden in de middle of nowhere. Inmiddels hou ik er al rekening mee dat Thaise mensen een andere tijd hanteren dan dat wij doen. Als ze een tijd noemen zijn ze 9 van de 10 x een half uur te laat. En zoals verwacht kwam de bus rond half 12 aankakken. Het was een vrij grote bus maar de buschauffeur had weinig zin om het bagagevak open te maken en moesten de backpacks maar meenemen in de bus. Geen probleem natuurlijk, dus alle backpacks in het gangpad. Ik had alle tickets in mn handen gedrukt gekregen maar wilde bij de chauffeur het ff checken zodat we niet ergens in Myanmar terecht komen. Over alle backpacks én koffer van Suzanne heen klimmen om bij die beste man te komen. Hij was echter niet zo happy met mjj, rukte de tickets uit mn handen en zette pissig z'n bril op. Hij knikte even en dat was het. Wat nou Thailand "het land van de glimlach" ;) Ging er maar vanuit dat het goed kwam. Rond 2uur 's nachts stonden we ineens stil en kwamen er twee mannen met zaklampen binnen. Alle thaise mensen moesten de bus uit en in rijen opstellen. Ze werken gecheckt door de douane en daarna konden we weer verder. Om half 4 was het weer raak. Deze keer wel ons paspoort laten zien. Na een reis van 6 uur kwamen we aan op het busstation van Mae Sot. Hier werden we opgehaald door Dech. De coördinator van het Umphang Elephant House. Er stond ons nog een reis van 4 uur te wachten in een soort uit de kluiten gewassen tuktuk pickup truck waar 6 mensen achter in passen. Na honderd duizend bochten en berg op en berg af, kotsende mensen en een slapeloze nacht kwamen we om 09.00uur aan bij het huis.

Maandag 14 oktober
Daar stond een ontbijt klaar en daarna konden we heerlijk even slapen tot 13.00uur. Wat een heerlijke accommodatie hier. Een warme douche, geen kakkerlakken en goed eten! Het bed is net alsof je op een tafel ligt, maar dat schijnt goed te zijn voor je rug ;)
Na de lunch zijn we bananenbomen gaan omhakken om aan de olifanten te geven. Dit was wel ff zwaar werk in de volle zon. Daarna de eerste ontmoeting met de olifanten en ze gevoerd. Echt bijzondere dieren en natuurlijk so huge!

Dinsdag 15 oktober
We vertrekken weer om 09.00 uur om bananenbomen te kappen, pittig werkje hoor! Maar met veel lachen en gegil van Suzanne is het zo voorbij. De olifanten staan dicht bij een rivier en daar hebben we ze weer de bananen bomen gevoerd. Ook kregen we de gelegenheid om een ritje te maken. Dit was eigenlijk best wel eng. De eerste 5min dacht ik steeds dat ik er af zou vallen. Later werd dit beter. Na de lunch konden we ze wassen in de rivier, dit was echt wel een onvergetelijke ervaring. De foto staat op Facebook, die kan ik hier helaas niet plaatsen.
's Avonds zijn we met de groep naar een karaoke bar geweest in dynamisch Umphang. Was even een gezellig avondje, maar niet te laat want:

Woensdag 16 oktober
Moesten we weer bananenbomen kappen op een helling. Vies hard uitgegleden, door de regenval was het best glad geworden. De dagindeling was verder ongeveer hetzelfde als dinsdag alleen gingen we in de middag naar een waterval. Inmiddels weten ze hier dat ik verpleegkundige ben dus als er wondjes o.i.d. zijn komen ze bij zuster Nathalie voor betadine zalf en een pleister ;) grappig!

Nu is het tijd om te slapen, morgen weer een pittig dagje voor de boeg!
Laat even weten hoe het er in NL (of België) aan toe gaat!

Liefs ♥

• 16 Oktober 2013 - 17:17

Aleida:

Hey Natje, wat maak je weer mooie avonturen mee.... Maar goed je leert ervan als het goed is ;)
    Wij genieten hier van je verhalen en kijken er dan ook erg naar uit. De whats appjes zijn ook welkome berichtjes. Hier bij ons gaat het allemaal z'n gangetje. Wakker worden, opstaan, werken, eten, werken, eten, slapen en weer opstaan. Iets minder avontuurlijk dan bij jullie hahaha. Nou meissie geniet van alle mooie dingen en ervaringen en tot een volgende keer maar weer. Dikkt tuut en knuffel van ons. XXX

• 16 Oktober 2013 - 19:39

Kirsten:

Hey Lieverd,

Heerlijk om even je verslagen te lezen!! Geweldig wat je allemaal mee maakt, zulke bijzondere ervaringen allemaal! Geniet er lekker van en neem alles in je op zodat wij later alle verhalen kunnen horen:)!!!!
    Hier gaat alles zijn gangetje, net wat Aleida zegt we hobbelen hier gewoon door en is allemaal niet zo spannend!
    Anna Fleur geeft jullie foto iedere avond een dikke kus en zegt dan tot morgen Nathalie, dus ze denkt aan je maar de huilbuien zijn voorbij dus dat is wel fijn! Sinds ze weet dat je niet alleen bent is het goed...
    Ik heb al twee nachten op Edwin zijn bed geslapen want op een of andere manier hebben we een klein veldmuisje op ons systeemplafond lopen, nou dan kan ik echt niet slapen wordt gek! Vandaag maar even muizenval gehaald hahaha!
    Nou Skat we kijken uit naar je volgende verhalen, dus beleef veel dan komen er ook veel mooie verhalen!
    Tot de volgende keer!!! Dikke kus en knuffel van ons allemaal en de allerdikste kus van Fleurtje! xxxxx Liefs

• 17 Oktober 2013 - 19:59

Annelies En Hub:

Hi Nath,

Wat heb je weer veel in een super leuke week beleefd, ook wij genieten van je humor in je verhalen en kijken er zoals die 2 mutsen hierboven ook erg naar uit hoor. Hub was net zo aan het lachen dat ik vroeg wat ben je aan het lezen..... nou ja jouw verhaal duzz. Inderdaad leuk én humoristisch.
    Leuk dat je zo'n leuke groep hebt, lekker veel lol dat is gewoon super.
    Hier druk druk druk op het werk en thuis. Afgelopen zaterdag hadden we een personeelsfeestje met bbq en zondag een wandeling met ontbijt van de Daalstraat met zijn zijstraten. Beide bijeenkomsten waren heel erg gezellig.
    Ja en dan is het weer maandag: werrekke, het is bij ons herfstvakantie dus veel collegae vrij en dan komt er een hoop op je bureau dat kan ik je vertellen. Ben ook blij dat het voor mij nu weekend is.
    Hub heeft het ook druk en moet alleen morgen nog. Volgende week heeft hij weer wachtdienst, tja er moet toch iemand het brood met beleg verdienen nietwaar?
    Morgen komen Remco, Gerdien, Bonne en Lara ff aanwippen, ze gaan met de fam. van Gerdien naar een huis in de Ardennen, een uurtje rijden vanaf hier. Leuk ff gezellig. Ik heb Sigrid en Paul ook met de kids gevraagd om frieten te komen eten, dat is voor Bonne en Lara ook gezellig. Dus ff lekker druk maar wel gezellig, nietwaar?
    Zaterdagavond uit eten met Paul en Sigrid (had Hub nog tegoed omdat hij daar een paar keer mee geholpen had) bij een schijnbaar hele goede Italiaan in Genk. Altijd welkom duzz.
    En dan zondag: rustdag, Hub 2x naar de kerk (hahaha) en ik lekker luieren. Het zou hier dit weekend rond de 20 graden worden en volgende week ook nog een tijdje, dus gewoon heerlijk weer.
    Nou meis, nu weet je weer ff wat. Genietuhhhhhhh en dikke knuffel en kus, smak smak smak.

• 12 Januari 2014 - 23:42

Philip:

Hallo Nathalie,

Je kent me niet, maar ik wil je wel graag wat vragen naar aanleiding van je mooie verhalen! Ik ben me aan het oriënteren op een reis naar Thailand en las je verhalen over de olifanten. Het lijkt me leuk om ook een weekje naar Umphang te gaan om olifanten te wassen en zo. Weet jij met welke organisatie ik daarover contact kan opnemen in Thailand? Heb je een mailadres of skypeadres van de organisatie?

Dank je wel alvast! Ook andere tips zijn heel welkom.

Groetjes en nog goede reis verder,
    Philip