Teachingweek & weekendje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu Teachingweek & weekendje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu

Teachingweek & weekendje Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

27 Oktober 2013 | Thailand, Bangkok

& er is alweer een week omgevlogen...

Afgelopen week heb ik samen met een clubje lesgegeven aan lokale kinderen in the lemonhouse (derde ecohouse). Anders dan ik had verwacht want toen ik had geboekt stond er dat je ging lesgeven op een school en de leraar ging ondersteunen bij de engelse les. Maar in de maand oktober hebben alle thaise kinderen vakantie. Ze komen dus vrijwillig naar de Lemon House om engelse les te krijgen van 'farang' (betekent buitenlanders, ze kunnen alleen de R niet zeggen dus zeggen ze falang)
Wij kregen een klas van ongeveer 25 tot 30 kinderen en wij moesten zelf maar uitzoeken hoe en wat..
Er was een lesprogramma, maar dat was echt waardeloos. Ook wordt dit programma al vanaf begin oktober gebruikt door alle vrijwilligers, dus saai voor de kinderen. Lianne als ervaren juf heeft daarom zelf een lesprogramma voor de week in elkaar gedraaid en doordat we op het werk veel werken met picto´s dacht ik, hee die kunnen we gebruiken om uit te beelden wat we in het engels bedoelen.
Maandag 21 oktober was dus de eerste dag en niet zo leuk omdat we niet wisten wat ze van ons verwachten. Ook varieert de leeftijd van de kinderen van 6 tot 14 jaar, waardoor het niveau zo erg verschilt. Van 09.00-15.00 uur stonden we een beetje voor lul maar hebben het toch gered ;)
Het zijn ook kinderen uit gezinnen die het voor thaise begrippen heel goed hebben. Alle kinderen kunnen na de lunch een ijsje betalen. Maar toch waren de meesten heel netjes en super lief.
's Avonds hebben we de avond doorgebracht met het vinden van picto's om memory enzo te spelen met voertuigen en dieren (in het engels)
Dinsdags hadden we ons eigen programma en dat ging leuk. Hierdoor probeerden we het leuker te maken voor de kids en hadden wij meer het gevoel ze wat te leren.
Aan de tafel waar ik zat om kindjes te helpen zat Boss, een kereltje van 10 jaar. Ongelofelijk georganiseerd, alles moest op een bepaalde manier om hem heen liggen en zijn schrift zag er uit als een schilderij met alle tekeningen. Ook waren alle woorden en tekeningen genummerd. Het zou me ook niet verbazen als hij autistisch zou zijn. Tijdens de pauzes zat hij eenzaam in z'n schriftje te bladeren of voor zich uit te staren. Heerlijk in z'n eigen wereld, want spelen, daar had hij geen zin in.

Woensdag hebben we meer individueel les gegeven aan kleine groepjes en had ik een heel schattig en dromerig meisje (Ming, 8 jaar) in m'n groepje. Ze had moeite om er bij te blijven en eigenlijk snapte ze er niks van. Door dingen uit te tekenen en samen de naam er onder te zetten lukte het beter, maar de spanningsboog was erg kort. Het liefste plukte ze bloemetjes om vervolgens bij de 'teachers' in het haar te doen (voornamelijk bij Ilona, die was er erg blij mee ;)

Donderdag en vrijdag waren eigenlijk een beetje hetzelfde. Klassikaal afgewisseld met kleine groepjes en spelletjes tussendoor.

Vrijdag 25 oktober was de laatste dag en Kirsten had heel leuk ballonnen uit NL meegenomen, dus daar hebben de kids zich goed mee vermaakt. Hebben we leuke foto's van maar kan ik hier niet uploaden helaas. Veel tekeningen, hartjes en knuffels gehad en toen gingen we toch echt weg.
Het was echt heel anders dan dat ik had verwacht, maar het was leuk dat je toch een klein beetje een band kon opbouwen met een kindje.

Na de week teaching was het toch echt tijd om een weekend te gaan genieten en te stappen in Bangkok. We hebben met de groep noodles gegeten en zijn naar 'The Club' geweest. Leuk om een keertje te zijn geweest :) Na 4 uurtjes slaap zaten we op:

Zaterdag 26 oktober weer fris en fruitig bij het ontbijt. Daarna naar de grote weekend market in Bangkok geweest. Hier verkopen ze werkelijk alles wat je maar kunt bedenken. Zelfs puppies ( raspuppies zoals husky's e.d.) zijn daar voor een klein prijsje af te halen, ongelofelijk.
Eindelijk weer westers eten en heb ik heerlijk pesto pasta met gambas gegeten. Genieten na 3 weken 2x op een dag rijst.
's Avonds naar de skybar geweest voor een amaying view. Er was echter een dresscode, daar stonden Wendy & ik op onze flipflops. Snel aan de overkant van de straat ballerinas gekocht voor 220 baht (ongeveer 5 euro) en we mochten naar binnen. Daar was het inderdaad een hele chique bedoeling en voelde me enorm underdressed met m'n tuniekje van de H&M. Maarja, backpacker he.
Helemaal bovenop is een stuk van de film The Hangover 2 opgenomen. Het was wel heel grappig om daar te staan, toch en YOLO momentje.

We zouden met een groepje gaan stappen in een club Levels, duurde enorm lang om daar te komen want geen enkele taxi chauffeur wist wat het was. Of zei van wel maar was duidelijk te zien dat ze het niet wisten. Uiteindelijk zijn we er gekomen maar was iemand te jong om in de club te komen. Was voor 20+... belachelijk.
Daardoor zijn we wel in een hele leuke Australische pub terecht gekomen met live muziek (moet toch alvast een beetje in de stemming komen ;). Een hele gezellige avond gehad en daarna terug naar de D&D inn, goed hotel trouwens. De taxichauffeur probeerde ons wel even af te zetten en vroeg 500 baht. Belachelijk gewoon.

Op zondag zaten weer naar een korte nacht bij het ontbijt. Na de lunch afscheid genomen van Ilona en weer terug naar Singburi gegaan helaas. We hadden een spastische taxichauffeur met gilles de la tourette die ons van het hotel naar het busstation bracht. Hij had allemaal tics voordat hij kon schakelen en optrekken of sturen. Heel bijzonder.

Nu zit ik hier in Singburi de blog te typen en verlang enorm naar morgen, dan begint de beachweek en kan ik hopelijk een paar duikjes maken en verder chillen op het strand na het vrijwilligerswerk.

Laat wat van je horen mensen, vind ik fijn, want begin jullie langzaam aan wat te missen...


Liefs x

  • 27 Oktober 2013 - 15:29

    Aleida:

    Wat fijn dat we weer een blog van je mogen lezen, zijn we weer een beetje op de hoogte van wat je allemaal uitvreet

  • 27 Oktober 2013 - 15:29

    Anna Fleur:

    Hoi lieve nathalie,

    Leuk om je verhalen te lezen! Ik ben blij dat je het leuk vind daar!
    Ik mis jou ook heel erg lieve nathalie♥♥♥♥
    Met mij gaat het goed alleen morgen moet ik weer naar school, heb ik geen zin hihi.
    Veel plezier als je gaat duiken en ik hoop dat je leuke dingen ziet onder water!!!
    Ik hou van jou tot snel op app ofzo!
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx en knuffel van anna fleur

  • 27 Oktober 2013 - 16:02

    Maaike:

    Hee lieve Nathalie!

    Leuk dat we weer een verslag van je kunnen lezen. Doe je goed.
    Juf Nathalie bevalt ook wel goed dus?

    Je mist hier weinig, echt herfst weer momenteel. Raar dat we nu niet meer naar school hoeven hè? (Maar die toch wel gezellige dagen op school mis je vast niet nu je daar zoveel leuke dingen meemaakt ;))
    Op dit moment zit ik ziek thuis en volgende week ga ik weer de nachtdienst in. Dan kan ik jou een goedemorgen appje sturen ;) (toch?)

    Veel plezier de komende week en lekker even relaxen op het strand en onder water.

    Liefs Maaike

  • 28 Oktober 2013 - 08:46

    Aleida:

    Ik weet niet wat er aan de hand is maar iedere keer als ik een reactie schrijf ontbreekt er tekst.
    Wil je natuurlijk heel veel plezier wensen op Koh Samet en geniet van de boven en onderwaterwereld daar

    Liefs XXX

  • 28 Oktober 2013 - 17:54

    Robert:

    Nou je mist niks hoor, dus geen heimwee hebben. De eerste ware storm vandaag met enorm veel schade in Friesland. De dakpannen en klico's vlogen door de Wetterkrite. Veel grote bomen omgewaaid op, naast huizen en auto's. Dus ik zou zeggen: gewoon genieten van een beachweek!

  • 28 Oktober 2013 - 18:34

    Iza:

    Hey Nathalie,

    Here is nothing to miss if you look on the weather- maybe you can see on facebook what was going on today (not only trees out of the ground but also trains cancelled etc.) It was really terrible!!
    Ziya was by hairdresser so she looks good again and she doesn't smell any more :P
    Nice to read all what you have to say, it's strange to hear how different everything is there: the people, the system....

    Miss you! :*

  • 28 Oktober 2013 - 22:19

    Esther:

    Mis jou ook !!!!

    Tja, wat moet ik je nu nog vertellen. Volgens mij ben jij de enige die "leuke/ spannende" dingen beleefd. Wij moeten allemaal hard aan het werk :p. Het enige "spannende" wat wij hier hadden was strom vandaag, windkracht 10, jeh.......
    Oja, heb voor mijn verjaardag van Roland een mountainbike gekregen, dacht lekker crosse door de bosse en de drek tot in je nek maar dat viel effe vies tegen. Met geen tot weinig conditie hing mijn tong halverwege op de grond...... Maar goed, ik zet stug door, 2x per week een rondje door het bos. En meer belevenissen heb ik niet, sorry.

    Liefs

  • 02 November 2013 - 12:39

    Hub:


    Hoi Nathalie,het is telkens weer leuk om je iets over je avonturen te lezen. We hopen dat je deze week hebt kunnen genieten van de ongetwijfeld prachtige onderwaterwereld aldaar. Blijf gezond en geniet van iedere minuut.
    Hier gaat alles zijn gangetje, hebben allen pech gehad met de auto, reden met 50 a 60 km p/uur op de autoweg bergop door de ardennen is heel akelig, maar zijn goed thuisgekomen en auto is intussen gerepareerd.
    De meisjes ( Annelies en randa ) zijn aan de wandel en zijn lief. Randa weer aan infuus gelegen, gaat nu al 13 dagen vrij goed.
    Annelies is gisteren met de jongens van Paul en Sigrid naar de film geweest, ik had cursus. Het is hier vandaag een donkere sombere regenachtige herfstdag , daar zal jij geen last van hebben denk ik. Hoop dat je nog veel leuke dingen mag meemaken en we blijven benieuwd naar je volgende blog.

    Veel liefs, Hub.

  • 03 November 2013 - 09:04

    Jan De Vries:

    Hey Nathalie,

    Heb je geen filmpje van de chauffeur met gilles de la tourette ?
    Leuk om steeds je verslagen te lezen. Een hele belevenis wat je meemaakt. Nu de komende week maar lekker genieten.

    Groet Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Nathalie

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 21013

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 12 Februari 2018

Azië

08 September 2017 - 11 September 2017

Dublin

29 Juni 2017 - 05 Juli 2017

Maleisië

22 April 2017 - 08 Mei 2017

Thailand family trip

28 Februari 2017 - 01 April 2017

Nieuw-Zeeland

06 Januari 2017 - 09 Januari 2017

Londen

07 December 2016 - 15 December 2016

Bonaire

28 November 2016 - 03 December 2016

Zuid-Afrika met buuf!

24 September 2015 - 02 Oktober 2015

Duikvakantie Bonaire

30 Augustus 2015 - 06 September 2015

Argentinië

21 November 2013 - 14 Januari 2014

Australië

05 November 2013 - 20 November 2013

Laos

05 Oktober 2013 - 05 November 2013

Thailand

10 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

Amazing USA

Landen bezocht: