Laatste dagen Thailand :( - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu Laatste dagen Thailand :( - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Thailand :(

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

08 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

Sawadeekaa!

Super goede reis gehad van Ayutthaya naar Chiang Mai. Omdat er aan het spoor gewerkt wordt zijn we ipv met de nachttrein met de nachtbus gegaan. Gelukkig was dit een prima bus waar je je stoel bijna languit kon doen. Ook kregen we een dekentje, broodjes en drinken. Heel wat anders dan dat we gewend waren. Goed geregeld Stray Asia! In Chiang Mai hebben we 2 nachten in het Manee House geslapen. Super lekker eten in een tentje dichtbij het huis en 's avonds naar een grote markt geweest waarna we een ladieboy show hebben gezien. Echt bizar gewoon. Lianne en ik zaten om het zaakje te zoeken, weetjewel. Maar die waren niet te vinden. Later vertelde de tourguide dat al deze ladieboys een operatie hebben gehad. Natuurlijk kregen een aantal mannen een soort lapdance en probeerden de ladieboys de mannen op de wang te zoenen. Martijn helemaal in shock nadat eentje hem probeerde te zoenen. Wat hebben we gelachen, was een rare ervaring.
De tweede dag rustig aan gedaan en zijn we naar de tijgers geweest. Ik had een ticket gekocht voor de kleinste tijgers en mocht daar naar binnen (zie facebook omslagfoto). Niet echt natuurlijk, maar deze beestjes zijn helaas in gevangenschap geboren en kunnen niet meer uitgezet worden. Gelukkig zien ze er wel goed uit, dus hoop dat er goed voor ze gezorgd wordt.
's Avonds zijn we met een aantal naar een muay thai wedstrijd geweest. Was bijzonder om dit in het land waar het weg komt te zien. Er was één wedstrijd met dames, daarna kwamen de jongens van een jaar of 13 en zo werden ze steeds ouder. Als pauze en 'grappenronde' waarin 4 muay thai boksers geblinddoekt de ring in gingen en elkaar knock out moesten slaan. Het was echter de scheidsrechter die knock out werd geslagen. Daarna mooi aan de borrel en een hele gezellige avond/nacht gehad. De volgende dag last van een beste kater en de mannen een 'chang'over ipv een hangover. Super grappige dingen gebeurd en idiote foto's gemaakt. Maar niet geschikt om hier te plaatsen ;)
Wat last gekregen van wagenziekte door de combi van slingerende wegen en bochten en de hangover, normaal namelijk nooit last van. Na een helse rit in een vet mooie minivan met flatscreen en dvd speler (Stray weet hoe het moet) kwamen we aan in Chiang Rai waar we de witte tempel hebben bezocht. Echt een rare tempel want binnen in is op de muur een kwade draak geschilderd met in zijn linker oog George Bush en zijn rechteroog Osama Bin Laden. In de ogen van de ontwerper van de tempel beide slechte personen. Uiteindelijk kwamen we aan in Chiang Khong, het laatste plaatsje voor Laos. Na het eten (waar we op de fiets heen zijn gegaan) zijn we vroeg gaan slapen aangezien we om 07.00uur weer zouden vertrekken. Ook m'n eerste malariapil geslikt, ben erg benieuwd.

Thailand was bijzonder. Had zijn min en (veel meer) hoogtepunten. Ik heb genoten van Thailand, van de natuur, de dieren, kindjes, soms van het eten en natuurlijk van de leuke mensen die ik heb ontmoet.
Het Thailand avontuur is nog niet helemaal voorbij maar zo voelt het wel een beetje. Na Laos zit ik nog een paar dagen in Bangkok voordat ik naar Sydney vlieg..

Op naar een nieuw land & nieuw avontuur!

Liefs ♡

• 11 November 2013 - 15:17

Floor:

Wauwie nath. Impressive! ♥
    Strx idd op naar een nieuw avontuur. Gelukkig heb je in thailand hele mooie leuke dingen gezien en gedaan!
    Ik zag op de foto waarin je getagd was dat je al lekker bruin bent :D
    Over een tijdje weer andere mensen en een andere taal! Ik denk dat je verliefd wordt op australie en wie weet op wie nog meer ;) :p

Miss you honey!

• 11 November 2013 - 17:28

Iza:

So nice the picture with tiger (I was so proud about my picture with sea lion but not any more ;p )
    Here is ok. I am really happy because we are going to PL for Christmas.
    Actually I gonna what's app you :*

• 13 November 2013 - 15:27

Kirsten:

Hey Skattie pattatie,

Even een paar dagen geen regel gelezen dus ineens een aantal verslagen van je gelezen! Geweldig om te lezen hoeveel plezier je beleeft en wat je allemaal mee maakt. Maar Fred en Ed vind ik echt not funny... ik was ook gillend weg gerend haha!!
    Nou meis het eerste deel van je trip zit er dan al bijna en op naar LAND DOWN UNDER.... Ooh ben zo benieuwd hoe je het daar gaat vinden. Een Collega van mij gaat er volgende week voor 3 weken een...Naar Sydney, want haar broer woont er.

Hier gaat verder alles goed, druk met mijn nieuwe werk, maar ik vermaak me prima. Met René en de kids ook alles goed... Anna Fleur heeft haar slaapkamer verbouwt en aankomend voorjaar gaan we het helemaal schilderen en wil mevrouw graag een DISCO kamer haha!
    30 November moet ik vertellen van madam, heeft ze clumkampioenschappen hier in sint annaparochie en wordt dit weer haar eerste wedstrijd sinds de blessure...
    Daarnaast is ze uitgenodigd voor een wedstrijd in Dedemsvaart, waar wat meer ervaren kids komen en haar meester vind dat ze er wel klaar voor is eens een echte grote verre wedstrijd mee te maken. Dit zal in Januari pas zijn volgens mij 14 en das een dag voor jou terugkomst toch?? We gaan kijken of we kunnen gaan met Fleurtje en of ze wil, want op dit moment is ze er nog niet zeker van!

Nou weet je ook weer even hoe het hier gaat!
    Mooie foto btw van de tijger, stoer hoor dat je dit durft, blijft toch een wild dier... ach ben jij ook hahahaha :)!!

Nou lieverd maar lekker genieten in Australie!!!

Liefs van ons xxxxxx