Sawaddee-kaa - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu Sawaddee-kaa - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu

Sawaddee-kaa

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

08 Oktober 2013 | Thailand, Ayutthaya

Wat opzich nog best wel een grappig detail was voor m'n vorige blog was dat ik vergeten was een handdoek mee te nemen van thuis. Nu ben ik natuurlijk een backpack-newbie en achteraf had het er ook niet meer ingepast. Maar hoe ga je je afdrogen als je heerlijk hebt gedoucht na een lange reis... Thank god there's toiletpaper! Lachen.

De eerste nacht heb ik me best wel klote gevoeld. Ik was alleen op het "kamp" (zo voelt het soms met de stapelbedden en alcohol verbod) en kreeg de deur niet op slot.
Het werd zoveel beter toen een duits meisje zondag terug kwam van haar weekproject en vroeg of ik zin had om mee te gaan naar het zwembad in Singburi. Samen met nog een zweeds meisje hebben we een taxi gedeeld en zijn we naar het zwembad gegaan. Even voor je beeldvorming; eem taxirit van 30min kost 200Baht, dat is net iets minder dan 5euro. Ondanks de factor 50 kids zonnebrand alsnog gigantisch verfikt terwijl de zon niet eens door de wolken kwam ;). Wel een heerlijke middag gehad. 's Avonds stond spaghetti op het menu, in jawel, Thailand. Even een reminder hoe lekker m'n moeder kookt ;). Ook was er een hele groep waaronder 5 nederlanders, een Zweedse, een meisje uit de USA, 2 uit de UK, en 3 duitse meiden aangekomen, erg gezellig.
M'n nieuwe roommate Lianne had ik heel toevallig al via facebook gesproken, wel een fijn idee.

Maandag hebben we door het dorpje gelopen en een tempel bezocht waar een enorme boedha boven op de tempel stond. Kaarsjes aangestoken en boven op de tempel bij de boedha kon je een muntje 5 baht proberen in de hand van de boedha te gooien. 3 pogingen en dit zou geluk in de liefde betekenen, aangezien ik dit niet heb, lukte het dus ook pas bij de 4e keer gooien. Vervolgens hebben wij in een lokale garung geluncht en daarna nog naar de shoppingmall in Singburi geweest. Hier de aftersun gekocht die hard nodig was!
Eenmaal terug bij het ecohuis een korte thaise 'les" gehad en gegeten. Daarna kwamen de lokale kinderen een traditionele dans doen en muziek maken. Uiteraard moesten wij meedoen. Na afloop komt er een onwijs schattig thais meisje naar me toe die vraagt hoe ik heet. Ik zeg mn naam en haar mond valt open. Zij heet namelijk ook Nathalie (weet niet of je het zo schrijft) en toen moesten we natuurlijk samen op de foto (foto staat op de camera en kan alleen foto's van mn telefoon uploaden). Super leuk! Vroeg op bed gegaan en lekker gelezen ivm veel muggen regen en onweer.

Vandaag zijn we naar 4 tempels geweest, floating market en een toeristische trekpleister met olifanten, prachtige beesten, maar zie ze liever in de jungle ipv op straat. Ook werden ze gecorrigeerd met zo'n stok met een scherpe haak er aan. Niet leuk, maar waarschijnlijk wel een grote bron van inkomen denk ik. En 's avonds heerlijk een avond op Skype gezeten met familie!

Zo een lekker lang verhaal, maar dat zal ik wel van die ouwe heer hebben! ;)

• 08 Oktober 2013 - 20:18

Iza:

Hahaha, good one with toilet paper!! Maybe I will try also some day ;P

Nice that you are nt alone there :*

• 08 Oktober 2013 - 21:07

Aleida:

Lache wahh

• 08 Oktober 2013 - 21:13

Jan:

Whhaaahhhaaaa......wat ben jij toch ook een grapjas!

• 08 Oktober 2013 - 22:00

Annelies:

ja inderdaad erg vindingrijk hoor, toiletpapier, maar ja wat wil je ook, zit in de family nietwaar?
    gelukkig dat er nu meer jongelui zijn aangekomen en dat het ook nog klikt, leuk hoor, dat maakt het verblijf wat aangenamer. Ook lol maken hoor, daar komt je toch ook voor!!! Hier alles goed, ger en a3 komen donderdagavond bij ons vanuit Spanje en gaan zaterdag terug naar huis, via Gorredijk geloof ik, daar moet Lara afzwemmen voor de 1e keer. Nou meisie tot de volgende chat: GENIETUHHHH. XXX

• 10 Oktober 2013 - 09:42

Floor:

Leuk Leuk lieverd!!
    Gelukkig dat er zoveel mensen bijgekomen zijn, ben je iig niet alleen!
    Had je na je toiletpapieravontuur ook allemaal van die witte stukjws hangen? :p